2013. augusztus 2., péntek

Nyári finomság

Sziasztok!

Ilyen nagy melegben nem szoktam begyújtani a sütőt, ha nem muszáj, de egy kis édességre vágytam. Mivel sok háztartási keksz gyűlt fel otthon, úgy gondoltam, készítek egy kis kekszes nyalánkságot. Íme:
Nagyon egyszerű elkészíteni. Csak puding, keksz (vagy babapiskóta) és gyümölcs kell hozzá :)
Még régen olvastam valahol, hogy milyen hülyeség pudingport venni, mert csak kukoricakeményítőből és aromából áll. Mivel nem ízlik egyik bolti vaníliás puding sem, úgy döntöttem, kísérletezek egyet, és sk pudingot készítettem, így:

Csoki puding
36 gramm kukoricakeményítő
4 gramm kakaópor (nem cukrozott!)
1/2 liter tej (vagy rizstej, zabtej)
4 evőkanál cukor
A keményítőt, a kakaóport és a cukrot egy kis tejjel elkeverjük, majd felforralva sűrűre főzzük. Szóval pont ugyanúgy készül, mint a bolti porból :) Arra gondoltam, hogy egy kis étcsoki darabbal még fel lehetne turbózni..

Vaníliás puding
40 gramm kukoricakeményítő
kb 1 mokkáskanál bourbon vaníliáscukor
1 teáskanál vaníliaaroma
1/2 liter tej (vagy rizstej, zabtej)
4 evőkanál cukor
Elkészíteni ugyanúgy kell. Nagyon furcsa volt, hogy nem lett olyan sárga, mint a bolti, hanem fehér maradt. Ha egy kicsit több aromát teszünk bele, biztos sárgább, de nekem tetszett így, mert az íze nagyon jó vaníliás volt! 

Ezután már csak össze kellett állítani a desszertet. 
Én a tálat kibéleltem fóliával, hogy biztos ki tudjam belőle borítani.. Őszibarack szeleteket tettem körbe, majd rá a csokipudingot, arra egy réteg kekszet, őszibarackot, vaníliás pudingot, és végül kekszet. Letakartam fóliával, és ment pihenni a hűtőbe. Pár óra múlva kiborítottam, felszeltem és megettük :) Akár tortának is megállja a helyét. Szerintem :)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése