2014. január 5., vasárnap

Horgolt fülbevalók

Sziasztok!

Már régóta tetszenek a horgolt fülbevalók, és kacérkodtam a gondolattal, hogy meg kellene próbálnom, de egy kicsit féltem, hogy mennyire fog menni. A karácsony közeledtével azonban úgy éreztem, a sógornőimnek és barátnőimnek ez lenne a megfelelő ajándék. Belevágtam hát.
Sok mintát találtam, de amibe beleszerettem fülbevaló, ahhoz sajnos nem volt leírás.. De rájöttem, hogy ha kinagyítom a képet, nagyjából ki tudom találni, hogyan készült. Először nem lett jó, mert nagy közöket hagytam a lyukaknál, de másodjára összejött. És egyáltalán nem is volt nehéz, sőt meglepően könnyen ment. Szóval mindenkinek azt üzenem, hogy bátorság! :)
Az első művem egy nagyon régi színátmenetes fonallal készült.
Másodjára készítettem egy feketét, de azon nagyon látszott a keményítés! Nem tudom, hogyan kellene tökéletesen csinálni. A színátmenetes nagyon jó kis fonal, azon egyáltalán nem látszik, de amit most vettem hímzőfonal, az egy kicsit szöszösebb, és a keményítő betömi a lyukait, nem annyira szép. 
Ha már a fekete nem jött össze, inkább világosabbra váltottam. Ezen kevésbé látszik a keményítés, de azért fel kellett dobni egy kis gyönggyel meg szalaggal.
 
A keményítést ez alapján csináltam. Egy kis kanál kukoricakeményítőt felfőztem egy kis vízzel, és egy kis hűtés után belenyomkodtam a fülbevalókat. Jól le kell róluk törölni a felesleget, különben csúnya lesz száradás után. A szürke fülbevaló sokkal szebb volt keményítés előtt, de úgy meg egyáltalán nem volt tartása, szóval valamit valamiért..

A mintát is megosztom veletek.
A színátmeneteset 20 szemmel kezdtem, a szürkét 16-tal. A lényeg, hogy 4-gyel osztható legyen, mert úgy jön ki a minta.

Fülbevaló leírása
ep: egyráhajtásos pálca
1. sor: magic ring 20 szemmel (ez azt hiszem a csúszógyűrű..)
3 szem magasítás
2. sor: 1 ep, majd 1 láncszem, *2 ep 1 láncszem* 9-szer, a végén hamispálcával összekötjük a magasítással
3 láncszem magasítás
3. sor: az első résbe 2 ep 2 láncszem 2 ep, majd ezt ismételni minden résbe, még 8szor. Az utolsónál 2 ep 2 láncszem 1 ep, majd összekötjük a magasítással hamispálcával
3 láncszem magasítás
4. sor: a 2 láncszemből álló résekbe 8 ep-t horgolunk, kivéve az utolsót, ahova csak 7-et, mert a 8. a magasítás - ezt szintén hamispálcával kötjük össze az utolsó szemmel.
A fülbevaló kapcsát az utolsó sornál horgoljuk be. Ehhez annyi kell, hogy amikor egy 8as kagylóval kész vagyunk, kihúzzuk a horgolótűt az utolsó szemből, átdugjuk a kapocs lyukán, majd visszadugjuk a tűt az utolsó láncszembe, és áthúzzuk a fonalat a lyukon. Utána folytatjuk a következő 8as kagylóval.
Remélem valamennyire érthető volt..
Itt egy videó, ami alapján elkezdtem. Nem ez a minta, de sokat lehet belőle tanulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése